Pikanappien helppo määritys:
- RMB → Assign Shortcut → paina sitä nappia, josta haluat tehdä pikanapin.
- Poista jo mahdollisesti olemassa oleva pikanappi:
- Edit → Preferences → Keymap → Key-Binding → kirjoita hakukenttään määrittämäsi pikanappi.
- Etsi hakutuloksista päällekkäinen pikanappi ja poista se oik. reunan X-napista.
UI-näkymät
Koko ruutu tai 4 viewportia; 3ds Max: Alt+W, Blender: – (Screen → Toggle Quad View)
Isolate Display; 3ds Max: Alt+Q, Blender: Shift+I (Toggle Local View)
Wireframe toggle; 3ds Max: F3, Blender: – (Window → Context Enum Menu)
Edged Faces toggle; 3ds Max: F4, Blender: – (Window → Context Toggle)
Ylänäkymä; 3ds Max: T, Blender: F3 (3D View → 3D View (Global) → View Axis)
Etunäkymä; 3ds Max: F, Blender: F1 (3D View → 3D View (Global) → View Axis)
Sivunäkymä, vasen; 3ds Max: L, Blender: Ctrl+F2 (3D View → 3D View (Global) → View Axis)
Perspektiivinäkymä; 3ds Max: P, Blender: – (3D View → 3D View (Global) → View Perspective/Orthographic)
Orthograafinen näkymä; 3ds Max: U, Blender: – (3D View → 3D View (Global) → View Perspective/Orthographic)
Kameranäkymä; 3ds Max: C, Blender – (3D View → 3D View (Global) → View Camera)
Kohdista valittuun; 3ds Max: Z, Blender: F (3D View → 3D View (Global) → Frame Selected)
Pannaa näkymää; 3ds Max: MMB, Blender:Alt+MMB (3D View → 3D View (Global) → Pan View)
Pyöritä näkymää; 3ds Max: Alt+MMB, Blender: Alt+LMB (3D View → 3D View (Global) → Rotate View)
Ruudukko; 3ds Max: G, Blender: – (Window → Context Toggle)
Työkalut
Valitse objekti: 3dsMax: Q, Blender: –
Valitse ja liikuta: 3dsMax: W, Blender: –
Valitse ja pyöritä: 3dsMax: E, Blender: –
Valitse ja skaalaa: 3dsMax: R, Blender: –
Editable Poly
Valitse ylätaso tai Editable Polyn eri osat; 3ds Max: 1–5, Blender:1–4
Konvertoi valinta toiseksi; 3ds Max: Ctrl+1–5, Blender: –
Valitse useampi; 3ds Max: Ctrl+LMB, Blender: –
Transform Gizmo Toggle; 3ds Max: X, Blender: –
Edge Ring -valinta: 3ds Max: Alt+R, Blender: –
Edge Loop -valinta: 3ds Max: edgen tuplaklikkaus tai Alt+L, Blender: –
Snap; 3ds Max: S, Blender: – (Blenderissä B:llä ja liikutuksella voi snäpätä vertekseihin, ilman että Snap on päällä.)
Axis Constraints X, Y, Z, kaksi akselia; 3ds Max: F5, F6, F7, F8, Blender: –
Kopiointi; 3dsMax: Ctrl+V tai liikutus Shift pohjassa, Blender: Ctrl+D
Collapse; 3dsMax: Ctrl+Alt+C, Blender: –
Target Weld; 3ds Max: –, Blender: –
Connect; 3ds Max: –, Blender: –
Edge Extrusion; 3ds Max: liikutus Shift pohjassa, Blender: –
Bridge; 3ds Max: –, Blender: –
Modifiers on/off toggle in Edit mode; 3ds Max: –, Blender: –
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti