tiistai 23. heinäkuuta 2024

Blender: Pixel art -renderöinti

  1. Laita Render → Render Engineksi EEVEE.
  2. Enabloi Render → Ambient Occlusion.
  3. Laita Render → Film → Filter Sizeksi 0.80 px ja enabloi Transparent.
  4. Laita Output → Format → Resolution X- ja -Y-arvoiksi 320 px ja 240 px.
  5.  Tee kamerasta orthografinen:
    1. Valitse se.
    2. Valitse Data → Lens ja laita Typeksi Orthographic.
    3. Laita Orthographic Scaleksi 8.000.
  6. Laita ruudukon kooksi esim. 10 Centimeters ja luo mallit niin, että niiden vaaka- ja pystylinjat snäpätään ruudukkoon, jotta niissä ei tapahdu antialiasointia.
  7. Luo alla oleva materiaali ja laita se malleihin.

  8. Määritä:
    1. mallin valon ja varjon väri materiaalin Color Ramp -nodella
    2. valon suunta materiaalin Mapping-noden Rotation-parametrilla
    3. Ambient Occlusionin vahvuus Ambient Occlusion- ja sen Color Ramp -nodeilla.
  9. Renderöi:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti