- Mallinna malli boolean-remesh-mallinnuksella;
- käytä BQR:ää (https://superhivemarket.com/products/bqr-boolean-quad-ready/docs)
- käytä Bool Toolia.
- Tee retopologisointi PolyQuiltillä:
- Add → Empty Mesh Object.
- Enabloi Snap ja valitse Snap Targetiksi Face.
- Valitse oik. puolen Side-työkaluista Tool.
- Empty Mesh Object valittuna, avaa Edit Mode.
- Valitse PolyQuilt vas. reunan ikoneista, jolloin PolyQuiltin asetukset avautuvat Active Tooliin.
- Enabloi Tooleista X-Symmetry, jos malli on symmetrinen.
- Tai lisää Mirror -modifier(it), jos malli on symmetrinen muilla akseleilla.
- Piirrä ensimmäinen quad alkup. mallin pintaan.
- Lähde extrudettamaan sen edgejä.
- Pidä huoli, että topologia menee kaarevissa ja terävissä nurkissa "oikein", jotta subD ei tuota artefakteja ja topologia koostuu quadeista.
- Hyödynnä Pinch to Edges- sekä Loop tools -addoneja.
- Hyödynnä Creaseja.
- Lisää lopuksi SubDivision Surface -modifier;
- jos hyödynsit Creaseja, lisää kaksi SubDivision Surface -modifieria, joista ensimmäisessä on Use Creases enabloitu ja toisessa ei.
maanantai 28. huhtikuuta 2025
Blender: Ultimate SubD -mallinnus-workflow
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti