keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

3ds Max: Sauman poistaminen uvw-mapeista

Tee malli ja tee sille uniikki uvw-mappaus kanavalle 1.

Laita objektille pohjatekstuuri.

Lisää objektiin uvw-unwrap, laita kanavaksi 2 ja muuta sen mappausta niin että haitalliset saumat poistuvat.
Esim. jaa lieriöobjektin sivun uvw-saareke kahtia ja "vaihda niiden paikkaa" niin, että lieriön alkuperäisen mappauksen sivun uvw-saarekkeen reunat ovat uudessa mappauksessa keskellä kiinni toisissaan.

Renderöi Render to Texturella kanavan 2 uvw-mappauksesta Complete Map, jolloin baketetaan 1. kanavan mukaan mapattu tekstuuri 2. kanavan mappaukseen. Näin saadaan mappauksesta syntynyt sauma selvästi näkyviin uvw-palasen keskelle.

Poista sauma Photarissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti