tiistai 17. maaliskuuta 2015

3ds Max: Tyynyn, tms. orgaanisen kangasobjektin tekeminen

Mallinna tyynyn muoto karkeasti esim. box-primitiivistä.

Tee Rectancle-muotoinen spline, joka on hieman isompi kuin box-objekti. Muokkaa esim. pyöristämällä tarvittaessa splinen kulmia.

Kopioi spline "objektin sisällä" niin, että ne pysyvät samalla tasolla ja koostuvat yhdestä spline-objektista. Katso, että toinen rectangleista on box-objektin yläpuolella.

Lisää Garment Maker -modifier spline-objektiin ja aseta tiheys sopivaksi.

Siirrä toinen rectangleista box-objektin alapuolelle ja käännä sitä 180-astetta.

Spline- ja box-objekti valittuna lisää Cloth-modifier.

Ota Gravity pois päältä, laita Self Collision päälle arvolla 1, kuten myös Check Intersections, Solid Collisions, use Sewing Springs ja Show Sewing Springs.

Avaa Cloth-modifierin Object Properties ja aseta box-objekti Collision-objektiksi ja sen Depth- and Offset-arvoiksi 0.25.

Aseta spline-objekti Clothiksi ja valitse presetiksi esim. Cotton. Paina Simulate Local, jolloin spline-objektit sovitetaan box-objektin ympärille.

Konvertoi splinet Editable Polyksi ja valitse borderit. Muunna valinta vertekseiksi ja weldaa tyynyn sivut saumoistaan yhteen.


Alkup. lähde: http://www.3dartistonline.com/news/2012/09/tutorial-fabric-for-furniture/.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti