Mallinna tyynyn muoto karkeasti esim. box-primitiivistä.
Tee Rectancle-muotoinen spline, joka on hieman isompi kuin box-objekti. Muokkaa esim. pyöristämällä tarvittaessa splinen kulmia.
Kopioi spline "objektin sisällä" niin, että ne pysyvät samalla tasolla ja koostuvat yhdestä spline-objektista. Katso, että toinen rectangleista on box-objektin yläpuolella.
Lisää Garment Maker -modifier spline-objektiin ja aseta tiheys sopivaksi.
Siirrä toinen rectangleista box-objektin alapuolelle ja käännä sitä 180-astetta.
Spline- ja box-objekti valittuna lisää Cloth-modifier.
Ota Gravity pois päältä, laita Self Collision päälle arvolla 1, kuten myös Check Intersections, Solid Collisions, use Sewing Springs ja Show
Sewing Springs.
Avaa Cloth-modifierin Object Properties ja aseta box-objekti Collision-objektiksi ja sen Depth- and Offset-arvoiksi 0.25.
Aseta spline-objekti
Clothiksi ja valitse presetiksi esim. Cotton. Paina Simulate Local, jolloin spline-objektit sovitetaan box-objektin ympärille.
Konvertoi splinet Editable Polyksi ja valitse borderit. Muunna valinta vertekseiksi ja weldaa tyynyn sivut saumoistaan yhteen.
Alkup. lähde: http://www.3dartistonline.com/news/2012/09/tutorial-fabric-for-furniture/.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti