Jos mallin muoto on monimutkainen:
- Mallinna base mesh mahdollisimman lowpolynä, jotta saat mallin mittasuhteet ja päämuodot selville;
- yritä käyttää quadeja
- käytä terävissä reunoissa aina 4-poleja ja terävissä kulmissa aina 3-poleja
- älä yritäkään liittää erillisiä osia yhteen vaan jätä ne irralleen, toistensa sisään
- Lisää kaksi Subdivision-modifieria;
- enabloi toiseen Use Creases ja disabloi se toisesta.
- laita mallin teräviin edgeihin täydet Creaset
- kummankin modifierin Subdivisions-määrällä voit kontrolloida creasejen yleistä terävyyttä; pidä huoli että kummankin modifierin yhteenlaskettu Subdivisions-määrä on kuusi, jotta perffi ei mene höpöksi.
Jos taas mallin muoto on simppeli ja perustuu perusprimitiiveihin:
- Käytä lieriöissä ja muissa kaarevissa malleissa niin paljon geometriaa, että pinta on varmasti sulava.
Skulptaus:
- Hallittu skulptaus;
- Grab brush isolla radiuksella
- Smooth brush
- Pinch brush
- Layer brush?
- Mask brush ja mesh filter
- Osien pitäminen erillään
- Live-booleanit
- https://www.youtube.com/watch?v=Vf2M1bxZYk0
- https://github.com/jayanam/jmesh-tools
- https://github.com/vitorbalbio/code/tree/master/BoolTool
- Decal meshit (https://topologyguides.com/post/163096515095/decals)
- Tarvittaessa Remesh yksittäisille osille.
- Lopuksi Remesh, jolloin erilliset osat yhdistetään ja sitten artifaktien siivous.
- Retopologisointi RetopoFlow'lla (https://www.youtube.com/watch?v=WdDZh0nXZx0).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti