Shapr3D:ssä:
- Tee malli Shapr3D:ssa.
- Eksporttaa se STL:nä;
- ilmaisversio sallii vain matalalaatuisen version eksportoinnin.
Blenderissä:
- Importtaa eksportoitu STL;
- laita General → Scaleksi 0.001, jotta malli importoidaan Blenderiin oikean kokoisena;
- Riippuen Shapr3D:n yksiköstä, Scale-arvo pitääkö Scale-arvo olla eri?
- Jotta pyöristysten reunojen edgejä tai muitakaan tärkeitä edgejä ei tuhota Tris to Quads -operaatiossa, merkitse ne Sharpiksi.
- Valitse mallin kaikki facet ja klikkaa Face → Tris to Quads, jolloin kolmioista tehdään neliöitä siellä mistä pystyy;
- enabloi Compare Sharp, jolloin Sharpiksi merkityt edget säilytetään
- säädä Topology Influence -arvoa ja tarkkaile erityisesti pyöristysten edgelooppeja, jotta ne eivät "vaihda kaistaa".
- Valitse malli ja klikkaa Object → Shade Smooth.
- Valitse kaikki edget ja klikkaa Edge → Set Sharpness by Angle;
- katso, että kaikki terävät edget laitetaan Sharpiksi ja säädä tarvittaessa Angle-arvoa.
- Lisää malliin Weighted Normals -modifier;
- nosta Weight-arvo 100:aan
- enabloi Keep Sharp.
- Käy kiiltävän matcapin avulla mallin isot tasaiset pinnat läpi ja tarkista, että niiden verteksien normaalit on asetettu suoraan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti