- Mallinna proxy-astia, jonne kappaleet pudotetaan.
- Lisää proxy-malliin Static Rigid Body MassFX-työkalupalkista ja laita sen Shapeksi Original.
- Siirrä kuusi pudotettavaa kappaletta astian yläpuolelle. Jos kappale on kovin yksityiskohtainen, tee siitä lowpoly-malli ja linkkaa hipoly-malli siihen. Siirrä siis vain lowpoly-kappaleita.
- Lisää kuhunkin pudotettavaan kappaleeseen Dynamic Rigidbody ja laita niiden Presetiksi Steel tai Concrete.
- Kopioi sekä hipoly että lowpoly-kappaleita astian yläpuolelle haluttu määrä.
- Piilota hipoly-kappaleet ja toista simulaatio MassFX:n palkista. Pysäytä play, kun olet tyytyväinen simulaatioon. Pidä huoli että hi- ja lowpoly-kappaleiden linkkaus säilyy.
- Jos olet tyytyväinen simulaatioon, konvertoi lowpoly-kappaleet Editable Polyksi, jolloin Rigid Body -modifier häviää niistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti