perjantai 12. kesäkuuta 2015

3ds Max: Simulaatio kappaleiden pudottamiseksi astiaan

- Mallinna proxy-astia, jonne kappaleet pudotetaan.

- Lisää proxy-malliin Static Rigid Body MassFX-työkalupalkista ja laita sen Shapeksi Original.

- Siirrä kuusi pudotettavaa kappaletta astian yläpuolelle. Jos kappale on kovin yksityiskohtainen, tee siitä lowpoly-malli ja linkkaa hipoly-malli siihen. Siirrä siis vain lowpoly-kappaleita.

- Lisää kuhunkin pudotettavaan kappaleeseen Dynamic Rigidbody ja laita niiden Presetiksi Steel tai Concrete.

- Kopioi sekä hipoly että lowpoly-kappaleita astian yläpuolelle haluttu määrä.

- Piilota hipoly-kappaleet ja toista simulaatio MassFX:n palkista. Pysäytä play, kun olet tyytyväinen simulaatioon. Pidä huoli että hi- ja lowpoly-kappaleiden linkkaus säilyy.

- Jos olet tyytyväinen simulaatioon, konvertoi lowpoly-kappaleet Editable Polyksi, jolloin Rigid Body -modifier häviää niistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti